ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ
ΚΛΙΚ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ-->

Δευτέρα 14 Ιανουαρίου 2019

Οι μαθητές του 45ου δημοτικού της Πάτρας μας ... "ξεναγούν" στην όμορφη Πορτογαλία!

Οι μαθητές του 45ου δημοτικού της Πάτρας μας ... "ξεναγούν" στην όμορφη Πορτογαλία! ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟ Μαθητές και δάσκαλοι του σχολείου συμμετέχουν στο πρόγραμμα Erasmus+
Οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης του 45ου Δημοτικού Σχολείου Πάτρας, Πετροπούλου Μαρία, Σκούρης Γιάννης και Οικονόμου Βασίλης συνοδευόμενοι από τις εκπαιδευτικούς Τσιλιγκιριάν Ερμιόνη ΠΕ70 (υπεύθυνη του προγράμματος) και Σωτηροπούλου Ασπρούλα ΠΕ70, συμμετείχαν στη διακρατική εκπαιδευτική συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στην πόλη Guimaraes, Portugal,η οποία είναι η δεύτερη στην Ευρώπη για την οικολογική της βιώσιμη ανάπτυξη, από τις 26 ως τις 30 Νοεμβρίου 2018 στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ που υλοποιεί το σχολείο Ecogeeks in action…
Κύριοι στόχοι της κινητικότητας ήταν: η προώθηση ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης πάνω σε περιβαλλοντικά ζητήματα, η ενθάρρυνση ενός πιο παρεμβατικού ρόλου των πολιτών για την υπεράσπιση της ποιότητας του φυσικού και αστικού περιβάλλοντος, η γνωριμία των εταίρων και η επαφή με την κουλτούρα και το εκπαιδευτικό σύστημα του σχολείου της Πορτογαλίας.
Την Κυριακή 25/11, φτάνοντας στην Πορτογαλία, οι οικογένειες που ανέλαβαν τη φιλοξενία των παιδιών τα παρέλαβαν από το αεροδρόμιο. Είχε ήδη προηγηθεί η γνωριμία τους με τους γονείς των μαθητών μέσω email & skype. Οι γονείς ήταν υπεύθυνοι για τη μετακίνηση των παιδιών από και προς το σχολείο καθημερινά.

Οι μαθητές της Πάτρας είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε δραστηριότητες στο σχολείο της Πορτογαλίας, σε καλλιτεχνικές παραστάσεις και σχολικές παρουσιάσεις.
Τους εντυπωσίασε ιδιαίτερα η ΖΩΝΗ ΡΕΤ-« ζώνη κατοικίδιων ζώων» η οποία περιλαμβάνει μια μεγάλη προστατευόμενη περιοχή μέσα στον προαύλειο χώρο όπου οι μαθητές φροντίζουν 40 γάτες, ο ραδιοφωνικός σταθμός που τον διαχειρίζονται παιδιά σχολικής ηλικίας και η πολύ καλά εξοπλισμένη βιβλιοθήκη με πολυθρόνες, μαξιλάρια, τραπέζια, επιφάνειες επιπλωμένες για μαθητές διαφορετικών ηλικιών, pc. Το Πορτογαλικό σχολείο διαθέτει επίσης επιστημονικά εργαστήρια για πειράματα βιολογίας, χημείας και φυσικής.
Η γραμματεία του σχολείου αποτελείτο από έξι γραφεία όπου κάθε εργαζόμενος εκτελεί διαφορετικό έργο. Οι διάδρομοι είναι πολύ μεγάλοι και επιτρέπουν την προβολή τόσο έργων τέχνης όσο και διαφόρων έργων των μαθητών. Ο ψυχολόγος είναι πάντα παρών στο σχολείο.

Ακολούθησε η επίσκεψη στο Εθνικό Πάρκο Peneda-Gerês - Το πάρκο δημιουργήθηκε στις 8 Μαΐου 1971 λόγω του εθνικού και διεθνούς επιστημονικού του ενδιαφέροντος, με στόχο την προστασία του εδάφους, του νερού, της χλωρίδας, της πανίδας και του αστικού τοπίου, διατηρώντας παράλληλα την αξία του στους υπάρχοντες ανθρώπινους και φυσικούς πόρους. Η εκπαίδευση και ο τουρισμός είναι επίσης στόχοι του πάρκου. Οι μαθητές έμαθαν σχετικά με τη χλωρίδα και την πανίδα της Πορτογαλίας. Πραγματοποιήθηκε ορεινή εκδρομή όπου θαυμάσαμε ένα φανταστικό τοπίο. Ήταν πολύ κουραστικό γιατί η διαδρομή ήταν πολύ απότομη, αλλά άξιζε τον κόπο.
Μετά το γεύμα τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, η μία ομάδα πραγματοποίησε δραστηριότητες "Αναρρίχησης" ενώ η άλλη επισκέφτηκε το μουσείο βουνού και αντίστροφα. Και οι δύο δραστηριότητες εκτιμήθηκαν από τα παιδιά και οργανώθηκαν με εξαιρετικό τρόπο.

Στη συνέχεια επισκέφθηκαν το Laboratório da Paisagem όπου παρουσιάστηκε το Guimaraes μέσω τρισδιάστατων μοντέλων, ενυδρείων και πάνελ. Το ινστιτούτο είναι ένας χώρος που προάγει τη γνώση και την καινοτομία, την έρευνα και την επιστημονική διάδοση, συμβάλλοντας στην ολοκληρωμένη περιβαλλοντική δράση και την αειφόρο ανάπτυξη. Επίσκεψη στους κήπους της πόλης, το κάστρο και το παλάτι - περιήγηση προετοιμασμένη από Πορτογάλους φοιτητές. Επίσκεψη στο δημαρχείο, συνάντηση με τη Δήμαρχο του Guimaraes. Διασκεδαστικό οικογενειακό γεύμα το βράδυ - μαθητές, γονείς και καθηγητές.

Κατά την επίσκεψη στην πόλη του Πόρτο και στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να εμπλακούν σε βιωματικά εργαστήρια που τους ενθουσίασαν– συνάντηση της πορτογαλικής κουλτούρας και ιστορίας.

" "Επιστρέφοντας" στο σχολείο έγιναν διάφορες δραστηριότητες αξιολόγησης και σχεδιασμού για το έργο και η ημέρα τελείωσε με δείπνο κατά το οποίο οι συμμετέχοντες εξέφρασαν τις απόψεις τους σχετικά με την εμπειρία "Erasmus+".
Η κινητικότητα εκπλήρωσε τους στόχους της : κοινωνικοποίηση μεταξύ των μαθητών και των εκπαιδευτικών, ενθάρρυνση των οικολογικών στάσεων έτσι ώστε να διαμορφώθούν μελλοντικά τους οικολογικούς ενήλικες.
http://www.thebest.gr