ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ
ΚΛΙΚ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ-->

Τρίτη 5 Μαρτίου 2019

6 Μαρτίου -Παγκόσμια ημέρα κατά της βίας στο σχολείο


«Σχολική βία» και «σχολικός εκφοβισμός» (bullying, με τους αγγλικούς όρους…) είναι όροι που τα τελευταία χρόνια ηχούν όλο και περισσότερο στ” αυτιά μας, αφού το φαινόμενο εξαπλώνεται παράλληλα και ανάλογα με την κρίση του καπιταλισμού που βιώνουμε. Τα τελευταία χρόνια, μάλιστα, παρουσιάζει ακόμη μεγαλύτερη διάδοση, σχετιζόμενο άμεσα με την οικονομική κρίση που σπρώχνει στο περιθώριο της εκπαίδευσης και της σχολικής κοινότητας όλο και περισσότερα νέα παιδιά.
Ένα spot παλιότερο από μαθητές του σχολείου μας αφιερωμένο στην ημέρα:
Διαβάστε – δείτε:
1. Η σχολική βία και οι συνέπειές της μέσα στον χρόνο
Ένα μικρό άρθρο μαζί με ένα μικρής διάρκειας βίντεο.
4. «Το σπίτι των παιδιών»     Εκπαιδευτικό υλικό για την αντιμετώπιση της παιδικής επιθετικότητας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Από την Θεσσαλονίκη και από την ¨Πυξίδα» (Κέντρο πρόληψης της εξάρτησης από τα ναρκωτικά και προαγωγής της υγείας).
Εδώ και άλλες ταινίες μικρού μήκους που δημιούργησαν σχολεία για το ίδιο θέμα->
https://www.youtube.com/watch?v=y2hTiI3veC8
http://www.youtube.com/watch?v=sg1K3o5Uyk4
http://www.youtube.com/watch?v=nAa6BI7ejek
http://www.youtube.com/watch?v=r612ws1zAzQ
http://www.youtube.com/watch?v=GlaBgd02dZY
http://www.youtube.com/watch?v=Y4wTHrLeFWs
http://www.youtube.com/watch?v=qZ0nF0zqo08

Και η πολύ καλή ταινία μεγάλου μήκους Το Καναρινί Ποδήλατο [1999]
https://www.youtube.com/watch?v=DTEXVk16HTA

Χρήσιμοι σύνδεσμοι για τη σχολική βία
Για το φαινόμενο της σχολικής Βίας θα δούμε μερικούς χρήσιμους συνδέσμους: Στον ειδικό ιστοχώρο: www.antibullyingnetwork.gr, που έχει δημιουργήσει το Δίκτυο κατά της Βίας στο Σχολείο, προβάλλεται σχετικό ενημερωτικό και εκπαιδευτικό υλικό, βιβλιογραφία και προτεινόμενες ταινίες. Επίσης, παρουσιάζονται φορείς, δράσεις και καλές πρακτικές από διάφορα σχολεία και περιοχές της χώρας, βίντεο, συνδέσεις και άλλες χρήσιμες πληροφορίες για το φαινόμενο, που μπορούν να αξιοποιηθούν από εκπαιδευτικούς, γονείς και τους μαθητές.
  • Ο Συνήγορος του Πολίτη ->http://www.0-18.gr/gia-megaloys/bia-sto-scholeio
  • «Οι λέξεις πονάνε»: Βίντεο για την κοινωνική απομόνωση ως μέσο σχολικού εκφοβισμού. Διαθέσιμο στο: http://vimeo.com/36005174
  • «Το τίμημα της σιωπής»: Βίντεο για τον σχολικό εκφοβισμό και τον ρόλο των παρατηρητών. Διαθέσιμο στο: http://vimeo.com/36005403
Γενικά Βίντεο για τον σχολικό εκφοβισμό:
Η υποστήριξη των συμμαθητών μπορεί να βοηθήσει με ουσιαστικό τρόπο στην αντιμετώπιση του εκφοβισμού


Ο σχολικός εκφοβισμός προκαλεί ψυχικό πόνο, ο οποίος δεν είναι πάντα αντιμετωπίσιμος

Λεκτικός εκφοβισμός: όταν οι λέξεις προκαλούν πόνο


http://www.youtube.com/watch?v=swQax_Aklbc&feature=related  (με  ελληνικούς υπότιτλους) 

Ο λεκτικός και ηλεκτρονικός εκφοβισμός έχουν τη δύναμη να “τραυματίσουν” ψυχικά. Σε ορισμένες περιπτώσεις οδηγούν ακόμα και σε απόπειρες αυτοκτονίας.


Οι επιπτώσεις του εκφοβισμού και ο ρόλος των παρατηρητών. Πως μπορεί να σπάσει ο κύκλος της βίας

Ηλεκτρονικός εκφοβισμός μέσω διαδικτυακών τόπων κοινωνικής δικτύωσης


Ηλεκτρονικός εκφοβισμός: η πιο σύγχρονη μορφή σχολικού εκφοβισμού      http://www.youtube.com/watch?v=kKoUegW5cPE&feature=related

“Stop Bullying”: Ενημερωτικό video για τη δράση του Ομίλου Καινοτόμων Δράσεων του Λεοντείου Λυκείου Νέας Σμύρνης σχετικά με την πρόληψη και αντιμετώπιση της θυματοποίησης και της σχολικής βίας (Bullying).


«Μικρός και άγνωστος»:Ποίημα μαθήτριας για τον σχολικό εκφοβισμό δραματοποιημένο από μαθητής γυμνασίου και λυκείου του Λεόντειου Λυκείου Νέας Σμύρνης.


“AntiBullying Motivation”: Βίντεο Ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης μαθητών για τον σχολικό εκφοβισμός από μαθητές του Λεόντειου Λυκείου Ν. Σμύρνης.


«Η βία μέσα μου»:Μέσα από το video και τις διάφορες σκηνές του προβάλλεται η ψυχολογία του παιδιού θύτη και γίνεται ενημέρωση για τις πιο συχνές μορφές βίας που μπορεί κανείς να συναντήσει όχι μόνο σε ένα σχολείο αλλά και σε οποιοδήποτε μέρος συχνάζουν νέοι κι έφηβοι. Το video αυτό είναι μια συνεργασία του Ομίλου Καινοτόμων Δράσεων με την Ακαδημία Γυμναστικής και Χορού του Λεοντείου Λυκείου Νέας Σμύρνης.http://www.youtube.com/watch?v=IwGPe0pWxts

«Για να μην χαθούν τα χρώματα»: Βίντεο για την ευαισθητοποίηση των μαθητών γύρω από το θέμα του σχολικού εκφοβισμού.


«Όλοι μαζί δημιουργούμε»:Ένα βίντεο με κεντρικό θέμα την συνυπευθυνότητα και τη δημιουργία ως απαραίτητες προϋποθέσεις για μια πιο δίκαιη και ανθρώπινη κοινωνία.



Παραμύθια για τον σχολικό εκφοβισμό:

.   1. Ξέρω να λέω ΟΧΙ -http://www.patakis.gr/viewshopproduct.aspx?id=590481

     2. «Μίλα μη Φοβάσαι - τρεις ιστορίες για τη βία στο σχολείο»: Ελένη
Δικαίου, Βαγγέλης Ηλιόπουλος, Τζέμη Τασάκου, Εκδόσεις: Ε.Ψ.Υ.Π.Ε.    http://www.epsype.gr/mila_min_fovasai.aspx
 3.  “Delete στον Ηλεκτρονικό Εκφοβισμό”: Εκδόσεις: Ε.Ψ.Υ.Π.Ε.,  Συγγραφέας: Βαγγέλης Ηλιόπουλος
 4. «Μου έκλεψαν το όνομα μου».: Συγγραφέας: Tàssies (Josep Antoni Tàssies
Penella) Εκδόσεις: Ε.Ψ.Υ.Π.Ε.,
5. Τα Ευτυχισμένα Παιδιά Θέλουν Γονείς χωρίς «Εγώ»: Νίκος Πιλάβιος,
Εκδόσεις Καστανιώτη.  Βιβλίο για τους γονείς
6. Ο Ορφέας και οι νταήδες με τα κίτρινα ποδήλατα, Μερκούριος Αυτζής,
Ψυχογιός Σειρά : Φραουλίτσα (5-6 ετών)

7. Ο νταής του σχολικού Μαρία Ρουσάκη,, Ψυχογιός
8. Κόκκινη κάρτα, στη βία! Βιρζινί Λου, Άγκυρα
9. Τι κάνεις όταν σ' έχουν βάλει στο μάτι! Michele Elliott, Αφοι Βλάσση
10. Κοσμοδρόμιο, Ελένη Κατσαμά, Πατάκης
ΒΙΒΛΙΑ  ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
Α/Α
ΤΙΤΛΟΣ ΒΙΒΛΙΟΥ
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ
1.
ΜΙΛΑ ΜΗ ΦΟΒΑΣΑΙ
ΕΛΕΝΗ ΔΙΚΑΙΟΥ
ΒΑΓΓΕΛΛΗΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ
ΤΖΕΜΗ ΤΑΣΑΚΟΥ
Ε.Ψ.ΥΠ.Ε

2.
DELETE ΣΤΟΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ

ΒΑΓΓΕΛΛΗΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ
Ε.Ψ.ΥΠ.Ε
3.
ΜΟΥ ΕΚΛΕΨΑΝ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ
ΤΑSSIES
Ε.Ψ.ΥΠ.Ε

4.
ΟΙ ΝΤΑΗΔΕΣ ΤΟΥ ΒΥΘΟΥ ΚΑΙ Ο ΡΟΜΠΕΝ ΤΩΝ ΘΑΛΑΣΣΩΝ
ΓΙΩΤΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ
SUSAETA
5.
ΤΑ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΑ ΠΑΙΔΙΑ ΘΕΛΟΥΝ ΓΟΝΕΙΣ ΧΩΡΙΣ «ΕΓΩ»
ΝΙΚΟΣ ΠΙΛΑΒΙΟΣ
ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗΣ

6.
Ο ΟΡΦΕΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΝΤΑΗΔΕΣ ΜΕ ΤΑ ΚΙΤΡΙΝΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ
ΜΕΡΚΟΥΡΙΟΣ ΑΥΤΖΗΣ
ΨΥΧΟΓΙΟΣ

7.
Ο ΝΤΑΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ
ΜΑΡΙΑ ΡΟΥΣΑΚΗ
ΨΥΧΟΓΙΟΣ
8.
ΚΟΚΚΙΝΗ ΚΑΡΤΑ ΣΤΗ ΒΙΑ
ΒΙΡΤΖΙΝΙ ΛΟΥ
ΑΓΚΥΡΑ
9.
ΤΙ ΚΑΝΕΙΣ ΟΤΑΝ ΣΕ ΕΧΟΥΝ ΒΑΛΕΙ ΣΤΟ ΜΑΤΙ
MICHLE ELLIOT
ΑΦΟΙ ΒΛΑΣΣΗ

10.

ΚΟΣΜΟΔΡΟΜΙΟ
ΕΛΕΝΗ ΚΑΤΣΑΜΑ
ΠΑΤΑΚΗΣ
11.

Παρασκευή 1 Μαρτίου 2019

Ευκλείδης 2019 -Λύσεις θεμάτων

Συμβούλιο μαθητών/τριών από 5 χώρες της Ευρώπης στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ που υλοποιεί το 45ο ΔΣ Πάτρας με τίτλο «THE SPIRIT OF RESPONSIBILITY FOR ENVIRONMENT»

Έναν διαφορετικό ρόλο πήραν μαθητές/τριες από το 45ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας, από το Μπαρντολίνο της Βερόνας της Ιταλίας, από την Κωνσταντινούπολη της Τουρκίας, από τη Σκόφια Λόκα της Σλοβενίας και από το Καρακάλ της Ρουμανίας. «Ανέλαβαν» να γίνουν ενεργά μέλη του Περιφερειακού Συμβουλίου και την Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου 2019 συμμετείχαν στη συζήτηση, στην αίθουσα συνεδριάσεων του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Ελλάδας, διατυπώνοντας τις θέσεις και προτάσεις τους με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος και του πιο πολύτιμου φυσικού πόρου, του νερού.
Ο Πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας Γιώργος Αγγελόπουλος υποδέχτηκε τους μαθητές και μαθήτριες συνοδευόμενους από τους εκπαιδευτικούς τους από την Ιταλία (Cricelli Giuseppina, Maccari Elena), την Τουρκία (Ozge Dogan, Ilhan Harum Can), τη Σλοβενία (Jerneja Bokal, Magdalena Ovsenek, Petra Kavcic) και τη Ρουμανία (Gherasim Gabriela, Gheorghiu Diana), οι οποίοι φιλοξενούνται για μια εβδομάδα από το 45ο Δημοτικό Σχολείο της Πάτρας (Ερμιόνη Τσιλιγκιριάν, Ιωάννα Θεοδωροπούλου), στο πλαίσιο του προγράμματος ERASMUS +KA229 με τίτλο «The spirit of responsibility for the environment» (Το πνεύμα της ευθύνης για το περιβάλλον).
Ως μια ξεχωριστή ευρωπαϊκή εκδήλωση που αφορά τη νεολαία και την εκπαιδευτική κοινότητα, στο πλαίσιο της ευαισθητοποίησης σε ένα τόσο σημαντικό ζήτημα για το μέλλον, χαρακτήρισε τη συνεδρίαση ο Περιφερειάρχης Απόστολος Κατσιφάρας και τόνισε: «Η αίθουσα του Περιφερειακού Συμβούλιου είναι μια αίθουσα στραμμένη σε δραστηριότητες της εκπαίδευσης και της Ευρώπης. Η Ευρώπη είναι η οικογένειά μας και είμαστε εδώ για να κινητοποιούμε ιδιαιτέρως τη νεολαία, όλες τις εκπαιδευτικές κοινότητες και δυνάμεις για τη δημοκρατία, τη γνώση, την αλληλοκατανόηση των κοινωνιών, με στόχο πάνω απ’ όλα την ειρήνη και την αξιοπρέπεια όλων των πολιτών απ’ όλες τις χώρες».
Η υπεύθυνη του Κέντρου Πληροφόρησης Europe Direct Πάτρας – Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας κα Ευαγγελία Αθανασοπούλου, ενημέρωσε τους επισκέπτες για την Ευρωπαϊκή Πολιτική για το Περιβάλλον και τις Κλιματικές Αλλαγές, για τις δράσεις που έχουν γίνει από το Europe Direct Πάτρας πχ. την εκστρατεία για τις πλαστικές σακούλες και τη χρήση ποδηλάτου στις μετακινήσεις. Ακόμα τη συμβολή τους και την υποστήριξη στα σχολεία της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας που εκπονούν ευρωπαικά προγράμματα αφούστόχος όλων η αλλαγή συνηθειών από την μικρή ηλικία.
Χαιρετισμό απεύθυνε και ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας Δρ. Κωνσταντίνος Γιαννόπουλος ο οποίος ανέφερε ότι τα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά προγράμματα αποτελούν την αφορμή να έρθουν πιο κοντά μικροί και μεγάλοι πολίτες της Ευρώπης και να εξαλειφθούν στερεότυπα. Σημαντική παρουσία στην εκδήλωση είχε η Προωθήτρια Ευρωπαικών Προγραμμάτων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης Δυτικής Ελλάδας κα Σαρλή Έλενα η οποία έκανε μία σύντομη αναφορά στον ενεργό ρόλο της ΠΔΕΔΕ για τη συμμετοχή των σχολικών μονάδων της Δυτικής Ελλάδας στο πρόγραμμα Erasmus+, αλλά και τις αρμοδιότητές της ως Προωθήτριας υπογραμμίζοντας τα οφέλη που προκύπτουν για την βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης αλλά και τις ανεξίτηλες εμπειρίες που έχουν την ευκαιρία να βιώσουν μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς και το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο. Ανεξίτηλες εμπειρίες σαν την εν λόγω εξαιρετική ιδέα της συνεδρίασης ενός Ευρωπαϊκού Μαθητικού Συμβουλίου στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ από την ομάδα του 45ου Δημοτικού Σχολείου Πάτρας. Παραμένοντας ως ενεργό μέλος στο μέρος της συνεδρίασης στο οποίο υπήρξε αλληλεπίδραση-συζήτηση μεταξύ των «Μικρών Περιβαλλοντικά Ευαισθητοποιημένων Μελλοντικών Ευρωπαίων Πολιτών» πλην όλων συνεχάρη θερμά για τη δημιουργικότητά και την εργατικότητά τους, τους εκπαιδευτικούς-διευκολυντές μάθησης όλων των χωρών αλλά κυρίως τους μικρούς μαθητές των οποίων η παρουσία, ο λόγος, η υπευθυνότητα, η εξοικείωση με τη χρήση της Αγγλικής Γλώσσας και το εύστοχο περιεχόμενο των δημόσιων τοποθετήσεών τους δεν παρέπεμπε σε καμία περίπτωση σε μαθητές Δημοτικού και πρώτων τάξεων Γυμνασίου.
Το θέμα της συζήτησης ήταν «Water – scientific approach (theory and practice), source of life and issues related to pollution or lack of water» στο πλαίσιο του εγγεκριμένου προγράμματος με τίτλο «THE SPIRIT OF RESPONSIBILITY FOR ENVIRONMENT» και κωδικό 2018-1-IT02-KA229-048193_5 που υλοποιεί το 45ο Δημοτικό Σχολείο Πατρας με συντονίστρια την εκπαιδευτικό Ιωάννα Θεοδωροπούλου και τη Διευθύντρια του σχολείου Τσιλιγκιριάν Ερμιόνη αλλά και τη συμμετοχή όλης της σχολικής κοινότητας (εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς) του 45ου ΔΣ Πάτρας.
Οι χώρες-εταίροι είχαν συμφωνήσει στη συνάντηση το Δεκέμβριο του 2018 στην πολη Μπαρντολίνο της Ιταλίας (που είναι και το συντονιστικό σχολείο του προγράμματος) να πραγματοποιήσουν δράσεις σχετικά με το νερό και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην περιοχή τους και να τα προβάλουν σε μια 10λεπτη παρουσίαση στη συνεδρίαση στην Πάτρα.
Οι παρουσιάσεις έγιναν από τους μαθητές των χωρών-εταίρων και επικεντρώθηκαν:
Ελλάδα: μόλυνση της θάλασσας και επιπτώσεις της στη θαλάσσια ζωή
Ιταλία: μόλυνση της λίμνης Γκάρντα από τον τουρισμό και την βιομηχανική ανάπτυξη
Ρουμανία: προβλήματα στο δίκτυο των ποταμών που περιβάλλουν την περιοχή
Σλοβενία: Υδροβιότοποι υπό εξαφάνιση και δημιουργία «νησιών» από πλαστικό
Τουρκία: μόλυνση του υδροφόρου ορίζοντα της περιοχής από έλλειψη ανακύκλωσης
Αφού πραγματοποιήθηκαν οι παρουσιάσεις , οι μαθητές/τριες αντάλλαξαν τις δικές τους ανησυχίες για τις επιπτώσεις όλων αυτών στο περιβάλλον, στον κύκλο του νερού, στη διαχείρισή του και στον καθαρισμό του.
Ο διάλογος που αναπτύχθηκε ανάμεσα στους μαθητές των διαφορετικών χωρών στην αγγλική γλώσσα, έδειξε ότι τα παιδιά ευαισθητοποιούνται και αποκτούν περιβαλλοντική συνείδηση από νωρίς, γίνονται πολίτες του κόσμου τον οποίο ονειρεύονται όμορφο και καθαρό. Νιώθουν την ευθύνη τους και ενώνουν τις δυνάμεις τους από όπου κι αν βρίσκονται στο σκοπό αυτό: THINK GLOBAL. ACT LOCAL.
Τέλος, για να προτείνουν λύσεις αναμείχθηκαν σε 5 ομάδες και ομαδικά σε πνεύμα συνεργασίας, διαλόγου, αλληλοκατανοήσης, φιλίας και χαράς ζωγράφισαν αφίσες με συνθήματα. Ως μέλη του Συμβουλίου τα παρουσίασαν στις άλλες ομάδες και όλοι μαζί έδειξαν ότι ο πλανήτης ανήκει στα παιδιά όλου του κόσμου και μπορούν να τον ονειρεύονται μέσα από το ΄Green Spirit”
Εμείς ως εκπαιδευτικοί που υλοποιούμε προγράμματα Erasmus+ είμαστε χαρούμενοι που αυτή η ξεχωριστή συνεδρίαση είχε πολλαπλά οφέλη για όλους.
Σαρλή Έλενα
Προωθήτρια Ευρωπαικών Προγραμμάτων ΠΔΕΔΕ








Τρίτη 26 Φεβρουαρίου 2019

Το Erasmus στο Δήμαρχο






Το πρωί της περασμένης Τετάρτης 20 Φεβρουαρίου, ο Δήμαρχος Πατρέων, Κώστας Πελετίδης, δέχτηκε τους μαθητές που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα Erasmus+ με θέμα: «The spirit of responsibility for the environment».
Στο πρόγραμμα για τη Πάτρα συμμετέχει το 45ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών, το οποίο είχε την ευθύνη της συνάντησης, ενώ συνολικά συμμετέχουν σχολεία από 5 ευρωπαϊκές χώρες: Ελλάδα, Ιταλία, Σλοβενία, Τουρκία και Ρουμανία.
Μετά τη συνάντηση με τον Δήμαρχο, οι μαθητές και οι συνοδοί εκπαιδευτικοί μετέβησαν στο Σπίτι του Νερού.

Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου 2019

Μαθητές από τέσσερις διαφορετικές χώρες συζητούν για το Περιβάλλον στην αίθουσα του Περιφερειακού Συμβουλίου Δυτικής Ελλάδος


Ρόλο περιφερειακών συμβούλων «αναλαμβάνουν» το πρωί της Παρασκευής οι μαθήτριες και οι μαθητές από την Ιταλία, την Ρουμανία, την Τουρκία και την Σλοβενία που επισκέπτονται την Πάτρα και την Δυτική Ελλάδα, φιλοξενούμενοι από το 45ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών στο πλαίσιο του προγράμματος ERASMUS +KA229 με τίτλο «The spirit of responsibility for the environment» (Το πνεύμα της ευθύνης για το περιβάλλον).
Οι μαθητές, μαζί με τους συνοδούς εκπαιδευτικούς τους, είχαν ήδη την ευκαιρία να περιηγηθούν στην πόλη της Πάτρας και να επισκεφθούν, επίσης, την Αρχαία Ολυμπία και τα Καλάβρυτα.

Το πρωί της Παρασκευής τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, θα επισκεφθούν το Κέντρο Πληροφόρησης Europe Direct Πάτρας – Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, όπου θα ενημερωθούν για την Ευρωπαϊκή Πολιτική για το Περιβάλλον και τις Κλιματικές Αλλαγές.
Στη συνέχεια, ως μέλη του Περιφερειακού Συμβουλίου, θα αναλάβουν διαδραστικό ρόλο και θα συνεδριάσουν στην αίθουσα του Περιφερειακού Συμβουλίου. Εκεί ως μελλοντικοί ενεργοί Ευρωπαίοι πολίτες θα ανταλλάξουν απόψεις, θα συζητήσουν, θα διατυπώσουν προτάσεις και θα αποφασίσουν με συλλογικές διαδικασίες για τις «πράσινες λύσεις» που θα πρέπει να υιοθετηθούν, με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος.
Την αποστολή των μαθητών θα υποδεχθούν στην αίθουσα του Περιφερειακού Συμβουλίου στελέχη της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος.
https://www.pde.gov.gr/gr/enimerosi/deltia-tupou/item/11267-mathites-apo-tesseris-diaforetikes-xores-syzitoun-gia-to-periballon-stin-aithoysa-toy-perifereiakou-symboylioy-dytikis-ellados.html

Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου 2019

Η σημερινή γιορτή...Η υποδοχή!!!

Mια καλή …γεύση ελληνική παράδοσης και φιλοξενίας είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν από χθες μαθητές και δάσκαλοι από την Ιταλία, τη Ρουμανία, την Τουρκία και τη Σλοβενία που βρίσκονται στην Πάτρα στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus στο οποίο συμμετέχει το 45ο δημοτικό σχολείο της Πάτρας.
Οι μαθητές θα φιλοξενηθούν για μερικές ημέρες σε σπίτια «συμμαθητών» τους στην Πατρα, θα δουν από κοντά την εκπαιδευτική διαδικασία όπως υλοποιείται στην Ελλάδα, θα γνωρίσουν την Πάτρα και θα ανταλλάξουν απόψεις για περιβαλλοντικά θέματα .
Οι μαθητές του 45ου δημοτικού της Πάτρας που συμμετέχει ως εταίρος στο πρόγραμμα τους επεφύλαξαν χθες θερμή υποδοχή με … συρτάκι, παραδοσιακούς χορούς, γαϊτανάκι και ξενάγηση στην έκθεση παιχνιδιών που είχαν δημιουργήσει με ανακυκλώσιμα υλικά.















Οι εκπαιδευτικοί, αντάλλαξαν καλές πρακτικές, δραστηριότητες και εμπειρίες μεταξύ τους, και συνεργάζονται όλο αυτό το διάστημα για να έχουν το μεγαλύτερο αντίκτυπο στα σχολεία και τις κοινότητές τους αφού στόχος είναι οι εμπειρίες τους από το περιβαλλοντικό έργο των συνεργαζόμενων ευρωπαϊκών χωρών-σχολείων που εμπλέκονται στο έργο να αποτελέσει μια πλούσια πηγή προτεραιότητας για ένα σχολικό πρόγραμμα σπουδών που συνδέεται με τα επιτεύγματα των κοινοτήτων τους.


Πηγή:http://www.thebest.gr/









Σάββατο 9 Φεβρουαρίου 2019

Ο Απόλλων Πατρών "κάρφωσε" στο 45


H Στ τάξη στο Ζωολογικό Μουσείο


Οι μαθητές/τριεςτης Στ τάξης ξεναγήθηκαν στο Ζωολογικό Μουσείο του Τμήματος Βιολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών κάνοντας ένα ταξίδι στην καρδιά της άγριας ελληνικής φύσης.
Την Τρίτη 5 Φεβρουαρίου 2019 οι μαθητές/τριες της Στ τάξης επισκέφθηκαν το μοναδικό Ζωολογικό Μουσείο στο πλαίσιο των ευρωπαικών προγραμμάτων Erasmus+ που υλοποιούνται στο σχολείο με θέμα το περιβάλλον καθώς είναι ένας ιδανικός χώρος που μπορεί να εξοικειώσει τους μαθητές με την φύση και τους ζωικούς οργανισμούς και να τονώσει την περιβαλλοντολογική τους συνείδηση και ευαισθησία.
Πρόκειται για το μοναδικό θεσμοθετημένο μουσείο ζωολογίας που υπάρχει στην περιοχή μας, το οποίο έχει πάνω από 40 χρόνια ζωής. Προσφέρει την μαγεία που αισθάνεται κανείς μπαίνοντας πλέον σε έναν διαφορετικό και ξεχωριστό κόσμο που φιλοξενεί εκατοντάδες εκθέματα.
Τα εκθέματα που συναντά κανείς στο ζωολογικό μουσείο του Πανεπιστημίου Πατρών ήταν ζωικοί οργανισμοί διαφόρων μορφών, δειγμάτων που συμπεριλαμβάνονται στην ελληνική πανίδα, με εξαίρεση δύο προθήκες με είδη από άλλες περιοχές του κόσμου  -εξωτικά είδη- καθώς και τα δείγματα από πύθωνες στην αρχή της έκθεσης.
Οι ζωικοί αυτοί οργανισμοί ταριχεύτηκαν από ειδικούς, τοποθετήθηκαν με προσοχή σε συγκεκριμένα σημεία του μουσείου, συντηρούνται με κάμφορες και πλέον χαρίζουν μία αίσθηση στον επισκέπτη από την άγρια ομορφιά της ελληνικής φύσης.
Στο μουσείο οι μαθητές ξεναγήθηκαν από Βιολόγους και συνάντησαν αετούς, γεράκια, κουκουβάγιες, φασιανούς, ορτύκια, πάπιες σαύρες, αρκούδες, αγριογούρουνα, ελάφια, καρχαρίες, θαλάσσιες χελώνες, νυφίτσες, σκαντζόχοιρους, φίδια και εκατοντάδες ακόμα είδη του ζωικού βασιλείου.
Η οργάνωση της έκθεσης έχει γίνει με τέτοιον τρόπο, έτσι ώστε η περιήγηση να ξεκινά από τους πιο απλούς ζωικούς οργανισμούς, δηλαδή τους σπόγγους (ποροφόρα) και να συνεχίζει με άλλες ζωικές ομάδες ασπόνδυλων οργανισμών, όπως τα κνιδόζωα (ανεμώνες, κοράλια κλ.π), τα μαλάκια (σαλιγκάρια της ξηράς και του νερού, διάφοροι οργανισμοί που φέρουν όστρακα κ.λπ.), διάφορους σκώληκες, τα έντομα κ.α.
Τις παραπάνω ζωικές ομάδες διαδέχονται τα εχινόδερμα (αστερίες, αχινοί κ.λπ.) και ακολουθούν οι ομάδες των σπονδυλωτών, με τους χονδριχθύς (σελάχια, καρχαρίες) τους οστεϊχθύς (τα υπόλοιπα και πιο πολυπληθή σε αριθμό ειδών ψάρια), τα αμφίβια, τα ερπετά, τα πτηνά και τα θηλαστικά.
Ανάμεσα στα εκθέματα υπάρχουν σπάνια είδη δειγμάτων, όπως ο άγριος φασιανός που δύσκολα μπορεί να συναντήσει κάποιος στην ελληνική φύση, ενώ σίγουρα τον επισκέπτη τον κεντρίζει ο πύθωνας που υπάρχει εκεί, αλλά κάποιες ακόμα μορφές ζωικών οργανισμών της ελληνικής πανίδας.
Στο μουσείο, πέρα από τα εκθέματα των δειγμάτων, ξεχωρίζουν τα διοράματα που υπάρχουν, οι χώροι δηλαδή, όπου τα δείγματα τοποθετούνται σε ένα υποτιθέμενο κοινό φυσικό περιβάλλον, δίνοντας έτσι μία αίσθηση στον επισκέπτη της πραγματικής τους ζωής, στον φυσικό τους χώρο.
Την ευθύνη λειτουργίας του μουσείου έχει μια τετραμελής επιστημονική και διαχεριστική επιτροπή που έχει συγκροτηθεί από τον τομέα Βιολογίας Ζώων του τμήματος Βιολογίας και προσφέρει στους μαθητές/τριες μια πολύ ενδιαφέρουσα γνωριμία με την πανίδα της περιοχής μας.