ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ
ΚΛΙΚ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ-->

Τετάρτη 8 Μαρτίου 2017

Η ΜΑΧΗ Η ΣΥΝΑΧΙ

Η δημιουργική ομάδα του Δ2 χτυπά!!! Με αφορμή κειμένων του βιβλίου της "Γλώσσας" δημιουργεί ένα υπέροχο παραμύθι με τον τίτλο "Μάχη Συνάχι" , έναν ιδιαίτερα δύσκολο στην έκφραση γλωσσοδέτη "Το ξεφάντωμα του ξε"και μια αφίσα με τον τίτλο "Λερναία Βία", με την οποία συμμετέχουμε στον πανελλήνιο διαγωνισμό Εικαστικής δημιουργίας "Ούτε θύτης ούτε θύμα στο διαδίκτυο" που υλοποιεί το Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών. Μπράβο σε όλα τα παιδιά και καλή επιτυχία στο διαγωνισμό!!! 
Η  ΜΑΧΗ   Η    ΣΥΝΑΧΙ
Ζούσε κάποτε στο Πιπερού μια κακιά, ύπουλη μάγισσα, η Μάχη η Συνάχι. Η Μάχη η Συνάχι ήθελε να έχει την πιο καθαρή μύτη. Κάθε πρωί και βράδυ ρωτούσε το μαγικό της κουτί με τα χαρτομάντιλα:
-Κουτάκι, χαρτομαντιλάκι μου ποιος στον κόσμο έχει την πιο καθαρή μύτη;
-Μα, φυσικά εσείς, Μάχη Συνάχι. απαντούσε το κουτάκι κάθε φορά που το ρωτούσε.

 Όμως, μια νύχτα, η Μάχη η Συνάχι ξαναρώτησε το κουτάκι και εκείνο της απάντησε ότι: <<Την πιο καθαρή μύτη την έχουν ο Γιάννης και η Μυρτώ και φυσικά είναι πάντα υπεύθυνοι και καθαρίζουν τα χέρια τους>>. Την άλλη μέρα η Μάχη η Συνάχι έστειλε τους αλιγάτορές της με τα σακάκια και τα ημίψηλα κα-πέλα, να αρπάξουν όλους τους φαρμακοποιούς και να τους κλείσουν στη σοφίτα του σπιτιού της. Ύστερα, τους είπε να πάρουν το Γιάννη και τη Μυρτώ και τους διέταξε να τους βάλουν μέσα σε ένα αεροπλάνο για τους πάνε στο Βόρειο Πόλο. Έτσι θα κρυολογούσαν και θα κρύωναν. Πέρασαν αρκετές  μέρες και τότε ο Γιάννης θυμήθηκε ότι είχε στην τσέ-πη του έναν κόκκινο μαρκαδόρο και λευκή νερομπογιά. Αργό-τερα, έβαψαν τις μύτες τους κόκκινες και το πρόσωπό τους άσπρο. Όταν η Μάχη η Συνάχι πήγε να τους ελέγξει και είδε ότι οι μύτες ήταν κόκκινες και τα πρόσωπά τους κατάλευκα κατά-λαβε ότι είχαν κρυολογήσει και ήταν μπουκωμένοι. Έτσι τους άφησε ελεύθερους να γυρίσουν στο Πιπερού. Μόλις γύρισε και αυτή στο Πιπερού ρώτησε το κουτάκι με τα χαρτομάντιλα ελπίζοντας ότι θα έπαιρνε την απάντηση που ήθελε. Μα, το κουτάκι, χαρτομαντιλάκι απάντησε ότι:<<Την πιο καθαρή μύτη την έχει ο Γιάννης και η Μυρτώ>>. Αμέσως, από το θυμό της πήρε το ψαλίδι της και έκοψε το μαγικό της κουτί με τα χαρτομάντιλα. Από τότε η Μάχη η Συνάχι δεν είχε χαρτομάντιλα για να σκουπιστεί και έτσι συναχώθηκε και μπούκωσε. Και ζήσαν αυτοί καλά και εμείς καλύτερα!!!

Το ξεφάντωμα του «ξε»

Μια νύχτα ξάστερη
που είχε ξαστεριά,
ένα ξέξασπρο φεγγάρι
ξεξαφεγγαρολογιάστηκε.

Ξεφάντωσε και ξέφυγε
στον ξεξαφεγγαρόκοσμο
και ξέβαψε τα ξέξαστρα
μένοντας ξεξάστερο.

Σ’ αυτό τον κόσμο τον τρελό
το «ξε» όλο γελάει,
ανήσυχο και χαρωπό
το μπέρδεμα ζητάει.

Ασφάλεια στο διαδίκτυο





Κλιμάκιο αστυνομικών της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Πατρών, επισκέφτηκε σήμερα το σχολείο μας και με διαδραστικό τρόπο παρουσίασε τις "κακοτοπιές" του διαδικτύου  εστιάζοντας την παρουσίαση στον τρόπο που πρέπει οι μαθητές να πλοηγούνται με ασφάλεια.

Σάββατο 4 Μαρτίου 2017

Το Καραμανδάνειο στο 45...



Ιατρικό κλιμάκιο  από το Καραμανδάνειο νοσοκομείο παίδων, πραγματοποίησε ενημέρωση και εξέτασε μαθητές του σχολείου μας   για τη σκελετική υγεία με προληπτικό έλεγχο (για τις παθήσεις  της σπονδυλικής τους στήλης, όπως η κύφωση και η σκολίωση).



Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2017

H E΄τάξη πήγε Μουσεία...

Οι μαθητές της Ε΄τάξης μαζί με τους δασκάλους τους επισκέφτηκαν α) Το Μουσείο σχολικής ζωής στο Πανεπιστήμιο Πατρών και β) το Αρχαιολογικό Μουσείο, όπου περιηγήθηκαν στους χώρους αποκτώντας πολύτιμες γνώσεις και εμπειρίες για σημαντικά κομμάτια της Ιστορίας μας.

Κυριακή 12 Φεβρουαρίου 2017

Το 45 πήγε ...Παναχαΐκή...


Το μικρό σπίτι ετοιμάζεται...

Η εικαστικός μας, στο εργαστήρι του προέδρου του συλλόγου γονέων, επί το έργον, για την φιλοτέχνηση του άρματος που θα "συνοδέψει"το σχολείο μας στο καρναβάλι των μικρών. 
"Το μικρό σπίτι στο λιβάδι" ετοιμάζεται...

Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου 2017

Ημέρα ασφαλούς διαδικτύου 2017


Saferinternet-ερωτήσεις-απαντήσεις 

Xρήσιμα αρχεία για κατέβασμα

O Ρούλης ο διαδικτυακός-χορωδία

bullying spot of 45 school

Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου διοργανώνεται κάθε χρόνο από το δίκτυο 
Insafe/INHOPE με την υποστήριξη της Κομισιόν, με σκοπό να προωθήσει την ασφαλή και θετική χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας, ιδιαίτερα ανάμεσα σε παιδιά και νέους ανθρώπους. Τη δεύτερη μέρα της δεύτερης εβδομάδας του δεύτερου μήνα κάθε χρόνο, κατά τον εορτασμό της ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου, χιλιάδες άνθρωποι ενώνονται για να αφυπνίσουν σε θέματα σχετικά με την ασφάλεια στο διαδίκτυο, συμμετέχοντας σε εκδηλώσεις και δράσεις παγκοσμίως.Το τοπίο της ασφάλειας του διαδικτύου έχει εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια από την ανάγκη για ένα «ασφαλέστερο» διαδίκτυο σε ένα «καλύτερο» διαδίκτυο. Είτε είμαστε παιδιά και νέοι άνθρωποι, γονείς, εκπαιδευτικοί ή κοινωνικοί λειτουργοί, είτε μέλη της βιομηχανίας, ιθύνοντες ή πολιτικοί, όλοι μπορούμε να κάνουμε την αλλαγή και να ενωθούμε για ένα καλύτερο διαδίκτυο.
  • Παιδιά και νέοι άνθρωποι μπορούν να βοηθήσουν να δημιουργηθεί ένα καλύτερο διαδίκτυο με το να είναι ευγενικοί και να σέβονται τους άλλους ψηφιακούς χρήστες, προστατεύοντας την διαδικτυακή τους φήμη (και των υπολοίπων) και εξερευνώντας ευκαιρίες για δημιουργική διαδικτυακή συμπεριφορά. Μπορούν να απαντήσουν στην αρνητική χρήση του διαδικτύου βοηθώντας τους συνομήλικους τους όταν έρχονται αντιμέτωποι με διαδικτυακά προβλήματα και καταγγέλλοντας ακατάλληλο και παράνομο περιεχόμενο που μπορεί να συναντήσουν. Πάνω από όλα, τα παιδιά και οι νέοι άνθρωποι πρέπει να ενθαρρύνονται να πάρουν θέση ως ψηφιακοί πολίτες του μέλλοντος, συμμετέχοντας σε ανοιχτές συζητήσεις για το μέλλον του διαδικτύου και κάνοντας τις φωνές τους να ακουστούν.
  • Γονείς και αυτούς που ασχολούνται με τη φροντίδα παιδιών μπορούν να βοηθήσουν στη δημιουργία ενός καλύτερου διαδικτύου διατηρώντας έναν ανοιχτό και ειλικρινή διάλογο με τα παιδιά για τις τη διαδικτυακή τους ζωή, υποστηρίζοντάς τα και βοηθώντας τα να αντιμετωπίσουν τις ανησυχίες τους για τυχόν θέματα που προκύπτουν, βρίσκοντας θετικές ευκαιρίες διαδικτυακής ενασχόλησης μαζί τους, και γενικά βοηθώντας τα παιδιά να κάνουν ποιοτική χρήση του διαδικτύου. Ακόμα, μπορούν να αντιμετωπίσουν την αρνητική χρήση του διαδικτύου συμμετέχοντας στην διαδικτυακή ενασχόληση των παιδιών (ανάλογα με την ηλικία), αποτελώντας οι ίδιοι πρότυπα θετικής διαδικτυακής συμπεριφοράς, καθώς επίσης καταγγέλλοντας το ακατάλληλο και παράνομο περιεχόμενο που συναντούν.
  • Εκπαιδευτές και κοινωνικοί λειτουργοί μπορούν να βοηθήσουν στη δημιουργία ενός καλύτερου διαδικτύου εξοπλίζοντας τα παιδιά και τους νέους ανθρώπους με τις ψηφιακές γνώσεις που απαιτούνται στο σημερινό κόσμο και δίνοντας ευκαιρίες για χρήση και δημιουργία χρήσιμου ψηφιακού περιεχομένου. Επιπλέον, μπορούν να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση της επιβλαβούς χρήσης του διαδικτύου βοηθώντας τα παιδιά όταν αυτά αντιμετωπίζουν διαδικτυακά προβλήματα και προσφέροντάς τους τις δεξιότητες που χρειάζονται για να πλοηγηθούν στο διαδίκτυο με ασφάλεια.
  • Η βιομηχανία μπορεί να βοηθήσει στη δημιουργία ενός καλύτερου διαδικτύου, δημιουργώντας και προωθώντας θετικό περιεχόμενο και ασφαλείς υπηρεσίες, καθώς επίσης δίνοντας την δυνατότητα στους χρήστες να αντιμετωπίσουν οποιοδήποτε θέμα, προσφέροντας ξεκάθαρες συμβουλές και κατανοητά εργαλεία ασφαλείας, καθώς και γρήγορη πρόσβαση σε επαγγελματική υποστήριξη.
  • Ιθύνοντες και πολιτικοί πρέπει να προσφέρουν μια κουλτούρα στην οποία όλοι οι παραπάνω μπορούν να λειτουργήσουν και να ευδοκιμήσουν. Για παράδειγμα, θα πρέπει στη διδακτέα ύλη των παιδιών να υπάρχει υλικό για την εκμάθηση της διαδικτυακής ασφάλειας, οι γονείς θα πρέπει να έχουν πρόσβαση σε κατάλληλες πληροφορίες και πηγές υποστήριξης, και η βιομηχανία θα πρέπει να ενθαρρύνεται να ρυθμίσει το περιεχόμενο και τις υπηρεσίες της. Επιπλέον, θα πρέπει να αναλάβουν δράση στην διακυβέρνηση και τη νομοθεσία, και εντέλει, να εξασφαλίσουν την ασφάλεια και την ευημερία των παιδιών και των νέων ανθρώπων με την εφαρμογή αποτελεσματικών στρατηγικών για την προστασία τους από τους κινδύνους του διαδικτυακού κόσμου.
  • Περισσότερες πληροφορίες για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2017 μπορείτε να βρείτε στη σελίδα www.saferinternetday.org

Πέμπτη 26 Ιανουαρίου 2017

Η ΟΜΑΔΑ ΜΙΤΟΣ


 Η ΟΜΑΔΑ ΜΙΤΟΣ που υλοποιεί εδώ και τρία χρόνια εκπαιδευτικά προγράμματα σε σχολεία της Πάτρας επισκέφτηκε το σχολείο μας και υλοποίησε στους μαθητές της Δ' τάξης το πρόγραμμα "ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ", βασισμένο στο εκπαιδευτικό υλικό του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης. Οι  μαθητές είχαν την ευκαιρία να μάθουν για τα παιχνίδια που παίζονταν στην αρχαία Ελλάδα και παίρνοντας ερεθίσματα από οπτικοακουστικό υλικό εκφράστηκαν ρυθμικά μέσα από το μεταλλόφωνο και τα άλλα κρουστά όργανα.


Τετάρτη 11 Ιανουαρίου 2017

Η ΣΤ΄Τάξη στο Μ.Ε.Τ





 Την Τρίτη οι μαθητές της Στ΄ τάξης συμμετείχαν στο πρόγραμμα "Ταξίδι με τη φωτοχρονομηχανή" που οργάνωσε το Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών.